Digikyvykkyyskartoitus
Oletko varautunut nopeasti muuttuvaan maailmaan, globalisaatioon ja uusiin kilpailijoihin, distruptoijiin, uusien teknologioiden aikakaudella?
Arvioi ilmaiseksi yrityksesi digikyvykkyys. Vastaaminen vie X minuuttia.
Digikyvykkyyden arviointi
Yrityksen kilpailukyvyn luominen uusien teknologioiden ja digitaalisen mullistuksen aikakaudella vaatii kokonaisvaltaista ajattelua.
Digikyvykkyyden arvioinnin avulla yrityksen hallitus ja ylin johto varmistavat, että he ottavat digitalisaatioilmiön kokonaisvaltaisesti huomioon.
Arviointi on jaettu neljään näkökulmaan: 1) kilpailu 2) asiakas 3) johtamiskyvykkyydet ja 4) teknologiset kyvykkyydet.
Arvioinnin päätehtävänä on luoda tietoisuutta, keskusteluja ja ehkä jopa laajentaa ajattelua johtoryhmien keskuudessa ja hallitustyössä. Ehkä kuitenkin vielä tärkeämpää on, että arvioinnin tulosten perusteella johto tekee aktiivisia päätöksiä ja ryhtyy toimiin liiketoiminnan jatkuvan kehittämisen ja kilpailukyvyn varmistamiseksi nopeasti muuttuvassa maailmassa.
Arviointi koostuu väittämistä. Arvioinnin ei ole tarkoitus olla kaiken kattava, vaan siinä tuodaan esiin nykytilan vahvuuksien ja heikkouksien keskeisiä osa-alueita. Sen tarkoituksena on toimia mielen ja ajatusten laajentajana ja pohjana tuleville keskusteluille ja tulevaisuuden päätöksille kilpailukyvyn rakentamiseksi.
Prosessin vaiheet:
1. Täytä kyselylomake
2. Saat sähköisesti kuvion tuloksista – tarkastele ja analysoi
3. Varaa aika ja käy tulokset läpi ReInventin kanssa. Keskustelu tuloksista ja jatkotoimenpiteistä.
4. Kehityssuunnitelman ja mittareiden kehittäminen
5. Muutosjohtaminen, seuranta ja korjaavat toimenpiteet.